יום שבת, 1 באוקטובר 2011

הסבר את אופן השיווק שלך ללקוח החדש


לא ניתן למכור נכסים במחיר גבוה מדי. אתה צריך להיות ישר כבר בתחילת הדרך. אם לדעתך המחיר המבוקש על ידי הלקוח גבוה מדי, אמור לו זאת. הבהר לו שאתה מקווה כי יתרחש שינוי בשוק  או שתהיה ירידת מחירים בפרק זמן סביר.

כמו כן, הבהר ללקוח שלא הצליח למכור את הבית כי סוכני נדל"ן יציגו את הבית שלו וישתמשו בו להשוואה במטרה לקדם עסקה של בית שמתומחר נמוך יותר.

מודעות בעיתונים ובמגזינים משמשות אותך יותר מאשר את הלקוח:
הפרסום בתקשורת הכתובה נותן יתרון לסוכן הנדל"ן יותר מאשר ללקוחותיו. מודעות אלו מביאות שיחות טלפון רבות ואף קונים, אך לאו דווקא המתעניינים בנכס הספציפי במודעה.   
סקר שנערך לאחרונה בקרב רוכשים קבע שפחות מ-7% ראו את המודעה על הבית שרכשו. הסבר זאת ללקוחותיך, ולפיכך שלא יצפו לתגובה רבה לאחר פרסום המודעה, כמו כן פרסום בעיתונות המקומית חושפת אותך לבעלי בתים באזור העבודה שלך.

שיווק באינטרנט הוא יעיל, אבל זה "משחק מספרים":
הנגישות של האינטרנט והקלות שבה קונים פוטנציאלים מחפשים נכסים עושות את האינטרנט לערוץ שיווק מצוין. מאידך, הרוכשים מבצעים את החיפוש בשלב מוקדם, ונוצר "חלון זמן" גדול בין החיפוש לבין הרכישה בפועל. אם אתה מדווח ללקוח על מספר הצפיות בעמוד המודעה, הוא עשוי להבין שיש התנפלות על הנכס שלו, וכאן אתה צריך להסביר לו שלא מספר החשיפות הוא שחשוב אלא מספר הפניות. 

במידה ויש פער עצום בין מספר החשיפות למספר הפניות בפועל צריך לבדוק מדוע זה קורה? במקרה שזה בגלל המחיר הגבוה, אפשר להשתמש בזה ככלי להסברת המצב ללקוח.

אנחנו מציגים את המודעות ברוטציה בין אמצעי תקשורת שונים:
המודעות שלנו מופיעות בכל גיליון עיתון ומגזינים. מאידך, לא כל נכס מופיע בכל מודעה. אנחנו עושים רוטציה בפרסום הנכס בין כל אמצעי התקשורת הכתובה, הנכס שלך יופיע, אך לא בכל גיליון.  אנחנו ניידע אותך לפני פרסום מודעת הנכס שלך,  וכמובן ניתן לך עותק של המודעה לאחר שתפורסם.

אם הבית שלך אינו מוצג, מודעות נוספות כנראה לא יעזרו:
סוכן נדל"ן מייעץ ללקוחות שלו לטובת האינטרסים שלהם. אם מחיר הבית הוא מעל מחיר השוק של נכסים דומים, יש להם מספיק בתים לראות ובוחרים שלא לראות את הבית שלך בכלל.
פרסום מוגבר של מודעות או מודעות גדולות יותר לא יגדילו את מספר המבקרים בבית. צריך לשקול הורדת המחיר או שיפור משמעותי בנכס.

אין תגובות: