יום חמישי, 19 במאי 2011

הנוסחה שמוכרת נכסים שלא הצליחו להימכר - הצגת גישה שונה

בית למכירה באבן יהודה
אי מכירתו של בית במשך תקופה ארוכה מצביעה על בעיה מסוימת: מחיר, מצב הנכס, שיווק, הזנחה של הסוכן או גורמים אחרים. ניתן לראות זאת כהזדמנות, הרבה יותר מאשר בעיה. גישה זו תשרת אותך טוב יותר.


כאשר אנשים נתקלים בבעיה, הם פונים ליועצים כדי לקבל עזרה. גישה זו נועדה לעזור למוכר לפתור את הבעיה - בית שלא נמכר. הצלחה בתחום הנדל"ן היא תוצאה של ביצוע מכירה/ רכישה בפועל. הערך שלך כסוכן הוא כ"פותר בעיות" וכדי שזה יקרה, אתה צריך להכיר את הלקוחות ואת הדרישות שלהם. הצלחה ארוכת טווח תגיע מהפניות של לקוחות מרוצים שמעריכים את העזרה שלך.


נניח ופנה אליך מוכר שהבית שלו כבר "בשוק" מספר חודשים ועדיין לא נמכר. לכאורה, מקרה אבוד. לא! הנה מה תוכל אתה לעשות כדי למכור את נכס שכזה.

עזור למוכר לעבור מהפן הרגשי לעבר הפן העסקי

מוכרים רבים אוהבים את בתיהם. רגשות ולחצים כרוכים בעסקה הזו ובמעבר לבית או לאזור אחר. כיועץ מקצועי, שנשכר כדי לסייע להם לפתור את בעיית מכירת ביתם, אתה צריך להעביר אותם מהצד הרגשי לעבר קבלת החלטה עסקית, המורכבת מהמראה, המצב והמחיר של ביתם. הנה הנוסחה שתסייע לך בתהליך.


                  הצע נכסים למכירה + מחיר 


זמן עד למכירה = ---------------------------


                    איכות הנכס + שיווק



הסבר:


  • ככל שהיצע הנכסים המוצעים למכירה באזור גדל מבלי תהיה תשובה הולמת לביקוש, הרי שזמן המכירה יגדל.
  • ככל שתעלה את מחיר הנכס, כך יגדל הזמן עד שהנכס יימכר. אם תוריד מחיר, אתה עשוי לקצר את הזמן עד המכירה.
  • ככל שהנכס יותר איכותי: מראה, אחזקה, נוף וכדומה כך הסיכוי שיימכר גדול יותר ולכן משך הזמן עד למכירה יקטן.
  • ככל ששיווק יותר טוב כך הזמן עד מכירה יקטן.




החדשות הרעות הן שלמוכר הנכס כמו גם לסוכן הנדלן אין שליטה על ההיצע והביקוש של נכסים באזור. החדשות הטובות, בתור סוכן נדל"ן, הן שיש לך שליטה מסוימת (מוגבלת) על איכות הנכס ועל המחיר.

הובל את מוכר הנכס לקבל החלטה הגיונית, המבוססת על עובדות ועל השוק

הנוסחה מיועדת לעשות עבורך חלק נכבד מהעבודה, לפני שאתה מדבר עם המוכר. הפרופיל של השוק/הנכס מציג את הכוחות המשפיעים על מכירת הנכס וכן על משך הזמן בשוק. כך מבין המוכר אלו כוחות נתונים לשליטתם ואלו לא.
הצגת הנוסחה הרשומה נותנת למוכר זמן לחשוב על זה ולהיווכח שהוא צריך לבצע שינויים על מנת למכור את ביתו בטווח זמן סביר. סוכן נדלן עם ניסיון יכול מאוד לעזור למוכר בעצות לשדרוג הבית כך שהוא יהיה יותר איכותי, יותר "שווה".


אבל פה צריך לשים לב. אם תבקש מהמוכר להשקיע בשיפור מראהו של הבית (למשל, צביעה או סידור הגינה) הוא ירצה להעלות גם את המחיר שהוא מבקש תמורת הנכס. כאן, תוכל להיעזר בנוסחה ולהראות למוכר שאין טעם להעלות את המונה וגם את המכנה, כי עליית המחיר תשפיע בדיוק הפוך משיפור האיכות על משך הזמן עד המכירה.

הצע נתונים ופרשנות שהם צריכים כדי לעשות את העבודה

הנוסחה מביאה אותם להבין כיצד השוק פועל, מה הם צריכים לדעת ואת הנתונים שהם צריכים. הצג להם את הנתונים ותציע לפרש אותם.

הגדר את הבעיה - הבית לא נמכר. למה?

הצע פתרונות - נתונים ופרשנות כדי לקבל החלטות
הנעה לפעולה - פרטים ליצירת קשר והזמנה לקבל עזרה

בוא לפגישה כשאתה מוכן לקחת על עצמך את התיווך

אתה מומחה בתחום שלך, אתה נמצא שם כדי לפתור את הבעיה ולמכור את ביתם של המוכרים ולא כדי להתחנן לפניהם. הבא איתך הסכם תיווך, מצלמה וכל הדרוש כדי להתחיל בתיווך. אתה תשמח על כך.


אשמח לשמוע האם אתה חושב שהגישה הזאת עשוייה לעזור לך במכירת נכסים שכבר הוצעו למכירה?

אין תגובות: