יום שבת, 14 במאי 2011

איך עונים לשאלה של מוכר נכס ששואל על הניסיון/ותק שאין לך

רוב העסקים מתחילים עם אפס לקוחות או מעט מאוד לקוחות, אבל אין זה אומר שאתה לא טוב או לא מקצועי. את התשובה "אני חדש בתחום" אפשר לומר גם אחרת. גם המוכר שעומד מולך התחיל את העסק שלו או את עבודתו כשכיר עם מעט מאוד לקוחות, מעט מאוד ניסיון, אז כך שהמצב "אני חדש בתחום" מוכר לו.

נניח כי עומדים לרשותך הכלים כדי לשווק כראוי את הנכס של המוכר בשוק הנדל"ן: תמונות איכותיות, מודעה טובה, חשיפה בעיתונות כתובה, חשיפה באינטרנט, פידבקים טובים וכל השירותים מסביב לבעלי המקצוע השונים ולשירותים השונים כמו משכנתאות, ביטוחים וכדומה. את כל השירותים האלה מספק לך משרד הנדל"ן שאתה חלק ממנו. אם יש לך מה שנדרש, מה אתה עושה בהצגה העצמית הראשונית שלך מול מוכר נכס כדי להתמודד עם החששות לגבי חוסר הניסיון שלך?

היכנס בביטחון! אם יש לך את הכלים, הצג את עצמך באופן שמשרה ביטחון. זה מתחיל מקומה זקופה, עמידה בטוחה והליכה יציבה. בטוח שאתה יכול לעשות עבודה טובה עבור מוכר הנכס שאתה עומד מולו. חלק מהביטחון שלך יהיה ממאמן או ממנהל משרד/סוכנות הנדל"ן שלך שהם מאוד תומכים.

כמות אינה איכות. הסבר ללקוח שלך כי העובדה שאין לך רקורד גדול של נכסים שמכרת או נכסים שאתה מציכ למכירה, משמע שיש לך את הזמן והאנרגיה להתמקד במכירת ביתם וכך תוכל לשרת אותם יותר טוב.

אמור כי אתה בוחר בקפידה את הלקוחות שלך ולא מוכר כל נכס שמציעים לך למכירה, כך שבהחלטתך לייצג את מוכר הנכס שמולך אתה לוקח על עצמך מחוייבות ואתה הולך להשקיע בזה זמן שיווק שיש לך.

השתמש במנהל המשרד שלך המשמש לך מדריך. מדריך יכול להיות גם מאמן עסקי. אם יש לך תמיכה של המשרד, ציין זאת. תאר את היחסים ביניכם ובאיזו מידה המדריך זמין עבורך כדי לקבל ממנו עצה או עזרה.

במידת האפשר, מנהל משרד הנדל"ן בו אתה עובד צריך לבוא איתך כדי לתת לך תמיכה ולספק ביקורת בונה על ההצגה העצמית שלך כחלק מהמשא ומתן ען מוכר הנכס.

הצע ערובה. אם מנהל משרד הנדלן שלך יאפשר זאת, ייתכן שתרצה להציע ערבות לעבודתך. אם אתה לא עונה על הציפיות של מוכר הנכס, הלקוח יכול לבחור סוכן אחר במשרד כדי לסיים את התהליך. זהו כלי רב עוצמה, מפני שהלקוחות מרגישים שהם לא לכודים בחוזה שלא יצליח עבורם ותמיד יימצא להם פתרון תחת אותו גג.

לסיכום
"אני חדש בתחום" זה רק ענין של זמן. כולנו היינו שם בעבר. כולם התחילו ללא ניסיון, והרבה מצליחים.

מה אתה ענית למוכר נדל"ן ששאל אותך "אתה חדש בתחום?"


אין תגובות: