יום שבת, 20 באוגוסט 2011

תן אחריות ללקוחות שלך


בפגישה הבאה עם לקוח חדש ייתכן שתתחרה מול סוכן שמציע אחריות ללקוח הפוטנציאלי. אולי זה לא יהיה מסוכן כמו שאתה חושב, לאפשר למוכרים שלך נקודת מוצא.

כל חוזה מעט מרתיע אנשים, וכאשר מדובר על תיווך בית למכירה זו התחייבות למשך שישה חודשים עם סוכנות נדל"ן. שאלות רבות מעסיקות את המוכרים, למשל, האם תפרסם כמו שאתה מבטיח, באיזו מידה תוביל את התהליך ושאלות נוספות.

אתה יכול להרגיע אותם ולבסס לעצמך יתרון בכך שתציע להם אחריות ואפשרות לצאת מהחוזה בכל זמן, אם הם אינם מרוצים מעבודתך. האם זה סיכון גדול? ייתכן.

מצד שני, האם תרצה לעבוד עם מישהו שאינו רוצה לעבוד איתך?

ומה לגבי השקעת זמן והוצאות בצילומים, הצבת שלטים, איסוף מסמכים וכו'?

כאן תוכל לעזור לעצמך על ידי כך שתגדיר שהקונה יכול לקנות את יציאתו מההסכם, ואני אסביר. הלקוח צריך להבין את מסגרת הזמן וההוצאה שלך לאורך התהליך. אמור ללקוח שהאחריות תקפה והוא יכול לצאת מהחוזה בכל זמן במהלך התיווך, כנגד דמי ביטול כדי לפצות אותך על הזמן וההוצאות.

בקרב הרבה סוכנים ובעלי בתים ישנה תפיסה שקבלת בלעדיות על נכס היא המטרה שנועלת את בעל הנכס. אני טוען שברגע שקבלת בלעדיות מתחילה העבודה האמיתית וחובת ההוכחה עליך – יועץ הנדלן. במידה ואתה רואה שאינך מצליח לספק את התוצאות לאורך זמן והלקוח אינו מרוצה, יש לשחרורו מהבלעדיות. היאחזות בבלעדיות בכוח רק תפגע בשמך.

קרוב לוודאי שסעיף דמי ביטול ימומש לעיתים נדירות, אך תגלה שתהליך הסגירה יהיה קל יותר.

אין תגובות: